+420 519 430 272

U nás jsou lidé vždy na prvním místě
Oldřich Elektromechanik

Má vaše společnost formální politiku vzdělávání zaměstnanců?

Má vaše společnost formální politiku vzdělávání zaměstnanců?
 

2014/09: Neustálé zlepšování

Maarten van Leeuwen

Je září, a většina z nás se vrací do práce. Ne, že by práce někdy byla s těmi všemi chytrými telefony a iPady, které nás udržují ve spojení, zas až tak daleko. Jen málo z nás si v těchto dnech troufne nepodívat se celé dva týdny na e-mail... Ale o tom jsem již psal v dřívějším úvodníku. 

V naší společnosti jsme zahájili plakátovou kampaň. Tímto způsobem se snažíme upozorňovat zaměstnance na různá témata, o kterých si myslíme, že jsou obzvláště důležitá. Téma pro září najdete na obrázku níže. 

Proč je hlavním tématem změna? "Pokud to není rozbité, neopravuj to." Nebo se také říká "Nikdy neměň vítězný tým." 

Jak ale jistě víte, život není tak jednoduchý. Existuje mnoho důvodů, proč je nutné své způsoby, postupy, služby a systémy neustále zlepšovat.  

V roce 1990 jsem si šel vyzvednout zbrusu nové BMW 318 Touring. Prodejce mi vysvětloval různé funkce, a jednou z nich bylo startování auta - stačilo otočit klíčem a nic víc. To byla novinka. Pokud jste stejného věku jako já, možná si pamatujete, že první otázka, kterou jsme kladli, když jsme měli řídit jiné auto, zněla "A jak se startuje?". Když jsem chtěl odjet, zdálo se, že se zasekl volant a tak jsem šel zpátky za prodejcem. Ten vůz znovu nastartoval a objel několik kol na parkovišti. "Řízení je v pořádku. Vůz jen nemá posilovač, který patří do doplňkové výbavy, kterou jste si neobjednal." Samozřejmě jsem se oprávněně cítil jako hlupák, za prvé proto, že jsem si tuto možnost neobjednal, a za druhé proto, že jsem nepoznal, o co se jedná.

Nemyslím si, že by na trhu bylo mnoho aut bez posilovače řízení. Kromě toho se auta zlevňují a mají mnohem více standardních funkcí, než před 20 lety. Výrobce automobilů, kteří nebyli schopni držet krok s neustálými inovacemi, převzaly úspěšnější značky nebo je situace donutila opustit trh. 

Naše konkurence se neustále a rychle zlepšuje. Jak rychle? Nevím, a je obtížné to zjistit. Pro zajištění našeho přežití musím předpokládat, že jdou vpřed velmi rychle. 

Ještě důležitější je to, že naši vážení zákazníci požadují – a také si zaslouží – stále lepší systémy za nižší cenu. Lepší v oblasti bezpečnosti, pokud jde o dodací lhůty (obvykle o měsíc dříve, než dokážeme zvládnout), hlučnost, funkčnost, spolehlivost a uživatelská rozhraní. 

Jak reagujeme na tyto potřeby? Je mnoho věcí, které děláme, nebo se snažíme dělat, a spoustu z nich tu s vámi nemohu veřejně probírat. Chtěl bych zde ale zmínit potřebu interně pracovat s našimi vlastními zaměstnanci. Jsme velmi hrdí na náš pracovní tým, který je velmi talentovaný a zkušený. Nicméně, naši manažeři mají tendenci se příliš soustředit na náklady, a mají tendenci požadovat po členech svých týmů, aby věnovali 100% disponibilního času na projekty. Zde je třeba provést změnu, a na to se budeme soustředit v nadcházejících měsících. Musíme zajistit dostatečný čas na různá školení. Zkušení lidé potřebují volno na proškolení, například od dodavatelů ohledně nových trendů na trhu. Navíc je důležité, aby měli zkušení pracovníci čas zaškolit nové zaměstnance (kterých je mnoho). Zavedli jsme pravidlo, že VŠICHNI zaměstnanci musí absolvovat alespoň tři dny formálního školení ročně. Někteří samozřejmě více. Jedná se o investici, kterou jsme se rozhodli udělat. A zde přichází ke slovu plakát měsíce. 

V naší společnosti musíme vštípit kulturu neustálého zlepšování. Nikoliv proto, že by něco bylo v současnosti špatně. 

Je to proto, že zítra musíme být lepší. 

Maarten van Leeuwen
Group Managing Director

Chcete-li reagovat na tento článek, pošlete nám e-mail na adresu club@alvey.be.

 

zpět

Má vaše společnost formální politiku vzdělávání zaměstnanců?

Má vaše společnost formální politiku vzdělávání zaměstnanců?
 

Certifikace

Kontakt

  • Ústředna +420 519 430 272
    Obchod +420 725 387 729
    Servis +420 519 430 068